Julkaistu 29.9.2015

Ensimmäinen Aila-seminaari sujui menestyksekkäästi

Tietoarkisto järjesti historian ensimmäisen Aila ja aineistojen jatkokäyttö -seminaarin Tampereella 17. syyskuuta. Kaikille avoin seminaari keräsi Tampereen yliopiston Linna-rakennuksen Väinö Linna -saliin lähes kuusikymmentä Ailan palveluista kiinnostunutta osallistujaa.

Seminaarissa esiteltiin käytännönläheisesti aineistoja, Ailan käyttöä ja sen uudistuksia sekä Tietoarkiston tietopalvelua ja ulkomaisten data-arkistojen varantoja. Tilaisuuden päätteeksi Tietoarkisto myönsi Aineistopalkinnon Helsingin yliopiston Kriminologian ja oikeuspolitiikan instituutin tutkimusjohtajalle, VTT Janne Kivivuorelle. Kivivuori sai palkinnon Nuorisorikollisuuskyselyt-aineistosarjastansa.

Ailan päivänä järjestettävästä Aila-aineistoseminaarista on tarkoitus tehdä jatkuva perinne.